mandag 9. april 2007

Kunsten dataverden - dataverdenens kunst



Å hoppe inn i den digitale verdenen med begge føttene er jommen gøy! Det er stadig nye ting so åpenbarer seg, og ikke minst, ny utfordringer for de små grå. Jeg har vært så heldig å få låne et digitalt tegnebrett av min svoger, et Wacom drawing board, for de som er inni det. Og du verden, tegning blir aldri mer det samme! Mulighetene til å mikse og trikse er uante, og tegner du feil er det bare å legge på et lag til, istedenfor å viskle hull i det stakkars papiret. Jepp jepp, jeg er frelst på det digitale, og ser det som en utviklingsmulighet. Men jeg kommer nå ikke helt til å forlate blyanten og papiret, og hva er vel bedre enn lukten av terpentinolje i huset når oljemaleriene må tørke?

Jeg innser at det kommer til å bli verre og verre å sette seg på lesesalen utover, med alle disse digitale mulighetene rundt meg, men når påskeferiens siste dag i morgen er tilbragt i Oslo, og nattoget har tatt meg tilbake til Bergen, er det vel på høy tid å la den digitale verden seile sin egen sjø, og dukke ned i eksamenshula.
For alle dere som ikke skal ned i samme eksamenshule, så kommer jeg til å fortsette å oppdatere bloggen min, om enn kanskje ikke like hyppig som frem til nå. Ha tålmod!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei vennen! Gratla med blogg, kult! Håper du har hatt ein fin påske, gleder meg til å få referat... :) Mari