onsdag 25. juli 2007

A bientot Bergen!(*)




(*) "Vi sees snart igjen Bergen!
Det var det jeg tenkte når toget igår ettermiddag tok meg østover og vekk fra Bergen for et halvt år. Det føles på en måte som en evighet til jeg kommer tilbake, og i opplevelser som ligger foran meg før jeg atter vender nesa til den vakre vestlandsbyen, er det kanskje en evighet. Men i reel tid er det langt fra noen evighet.
Etter fire uker med jobbing, og mye sosialt, var jeg på en måte klar for å reise til "råneterritoriet", ikke for å brenne bildekk ( som noen ymtet frempå en dag at det sikkert var grunnen til at jeg reiste hjem akkurat nå), men for å nyte roen på verandaen, løpeturer i skogen, tid med familien, og litt mer jobbing.

Søndag var vi samlet en gjeng hos meg, for litt avslutning, og "vi sees igjen", enten det blir i sør amerika, eller i hvite frakker på Haraldsplass sykehus i januar. Bergensværet viste seg fra en god side, så vi koste oss ute med kaker, vafler, og godt selskap. Takk til alle dere som var der, jeg setter stor pris på dere!
Jeg har oppdaget at jeg har et luksusproblem; jeg har så mange gode venner, og selv om det kun er for en begrenset tid, så er det alltid med et visst vemod at jeg sier hadet. Å kalle det et problem er vel en overdrivelse, for det er på en måte godt å kjenne at det stikker litt å si hadet, for da vet jeg hvor mye de betyr for meg, alle vennene mine.

Livet er godt å leve, spennende, pulserende, og hele tiden på full fart inn i neste sving. Selv om jeg kanskje aner hva som ligger bak svingen kan jeg aldri vite helt sikkert, og det er nettopp det som gjør det så spennende!
Så nå skal jeg roe pulsen her, og lade opp til et halvår jeg sent vil glemme.

Ønsker dere alle fortsatt gode sommerdager!

Ingen kommentarer: