fredag 21. desember 2007

Kaoskontroll

..er jeg ikke i besittelse av, men etter denne noe strabasiøse hjemturen er jeg overbevist om at En har den egenskapen å kontrollere kaos ( selv om jeg tviler på at det er særlig mange av de 70 000 pasasjerene på Gardermoen idag som er enig med meg i det...)
Jeg er hjemme, dødstrøtt, men svært så fornøyd med slutten på min valgtermin.
vi avsluttet med "New York marathon" igår; hvor mye går det an å se av The Big Apple når man har 7 timer til rådighet?? MYE!!!! og enda mer hadde det ikke vært for en stadig murrende øreverk! Men jeg er fornøyd med å ha fått med meg Empire State Building ( og fått kuldesjokk!!!), Starbucks kaffe på Broadway, Pratet med Ridende politi på Times Square, sett ground zero og fått julestemning av Frelsesarmeensoldater med ringeklokker og julemusikk. Når da innsjekking og sikkerhet gikk latterlig fort og lett kunne ikke avslutningen på en storveis tur blitt bedre. Det faktum at vi måtte tilbrine 5 timer på den heller stille Keflavik flyplass på Island grunnet tåke på Gardermoen, og tekniske problemer i Icelandair, så heller ikke ut til å legge noen demper på humøret til det fantastiske, men etterhvert så overtrøtte reisefølget. jeg må allikevel innrømme at da vi endelig landet på Gardermoen og mine vestlandske venner gikk en usikker natt i møte med venting på fly, eller lange bussturer, da takket jeg Gud for at jeg er østlending, og kunne si takk og farvel til alt som har med flykaos å gjøre.
Å ankomme Notodden som var dekket av et tykt rimteppe, fullmåneskinn, og 12 kalde grader, var en fryd, og det var med glede jeg kunne konstatere at det sved i lungene når jeg trakk luften godt inn. Sånn skal luft kjennes ut når kalenderen viser 21.desember!!!

Jeg legger meg til å sove og håper at alle i mitt kjære reisefølge har muligheten til det samme. Imorgen setter vel jet laget inn, men akkurat nå er det nok Ole Lukkøye og drømmeland som har førsteprioritet :)

Ingen kommentarer: