torsdag 6. desember 2007

Oppbrudd og oppror

Vaar siste dag i Lima. Koselig nok by, men med 8 mill innbyggere, og en vedvarende graa dis over det hele gjor at det ikke er en by jeg vil anbefale aa ha for mange dager i. Igaar utforsket vi katedraler, katakomber og utkikkspunkt. Katakombene var en sak for seg selv, med 25ooo skjeletter begravet under kirken. Spanjolene hadde en merkelig skikk med aa tro at naar man ble gravlagt under kirken kom man naermere gud. jaja.... Jeg har igrunnen faatt en del tanker om hvordan kirken har staatt for misjonering opp igjennom, og ikke alle tankene teller i kirkens favor.....
I alle fall, naa er vi fulltallige igjen, og vi feiret med aa gaa ut aa spise paa en sjorestaurant igaar. Jeg koste meg med diverse mer eller mindre identifiserbar sjomat i vitvinssaus... Godt var det, men magen gjor litt oppror idag egentlig... Men jeg satser paa at det ikke er saa alvorlig, og gaar for en lang dag paa arkeologisk museum idag:)
Imorgen forlater vi sor amerika til fordel for varmere strok lengre nord.

Hasta luego!

1 kommentar:

Anonym sa...

Her går det i juleforberedelser. Skal på julehandel i morgen.Mildvær har fjærnet det meste av snøen igjen, men det ser ut til å komme mer til helga. Kos deg i sol og varme så du får ladet opp batteriene etter hektiske og opplevelsesrike høstmåneder.
Hilsen pappa.