søndag 8. november 2009

Det gode liv på Haugalandet

Livet er sannelig dynamisk, og godt er det! Helgen går mot en slutt, og enda en ny uke her nede på sørvestlandet er i ferd med å starte.
Jeg har hatt en fantastisk helg, med både nye og gamle bekjentskaper. Min kjære gode venninne Irene tok en tur over dammen fra Stavanger, og vi storkoste oss sammen! Igår inviterte Jørgen på fisketur ute ved kystens perle på Torvastad, og selv om det ikke ble noe fisk, så så vi både havørn og fikk oss en god stund ute på havet, helt herlig, selv for en landkrabbe som meg :)

Jørgen ved roret og Irene nyter utsikten! Hva er vel bedre enn gode venner, godt vær, fantastisk utsikt, hav og himmel?


Vi var godt fornøyde med lånet av kjeledresser og redningsvester. Noe vanskelig å bevege seg i, så vi følte oss litt bamsete :)

Forrige helg var jeg på road trip med Stig og David, blant annet til Karmøy. Det ble både drive in og en kaffe i norges sommerby, Skudeneshavn, som for øvrig var svært så kald!!


Tre gode venner ved Haraldsstøtta

Gutta skuer utover. ikke rart legene i Haugesund tror vi har tatt med oss et basketlag når snitthøyden på gutta er 185!!! Minst!

En annen faktor som gjør livet i Haugesund bedre og bedre er at jeg har funnet meg en menighet; pionerkirken. Her blir jeg utrolig godt mottatt, og i løpet av en uke har det blitt både to møter, et mindre fellesskap (som forresten var utrolig bra!) og en spillekveld. Det varmer å bli tatt så godt imot, og det er utrolig kjekt å bli kjent med nye mennesker også.
jepps, livet er absolutt på opptur!

Nå har jeg nettopp vært ute og løpt i byheiene i noen timer, og er klar for kveldens møte i kirken (PK som jeg har lært det heter for de "innvidde":)
helgen har vært god, og jeg er takknemlig til alle involverte! Så er det bare å hive seg ut i neste uke, og de oppturer og nedturer som venter der !

Ha en flott uke alle sammen!

1 kommentar:

Irene sa...

Du er herlig! :)

Og angående oppturer og nedturer - de er vel noe av det som gjør livet ekstra spennende?

Ha ein god mandagskveld :)