tirsdag 11. mai 2010

De små gledene i livet :)


....en gang en vakkert laget flaske, nå knust i småbiter, men fortsatt vakker.....

Jeg har en egenskap jeg er veldig glad i; evnen til å glede seg overmåte over enkle ting :) Forrige uke hadde jeg flere fantastiske opplevelser. De krevde ikke at jeg reiste langt av gårde til eksotiske strøk, de kostet ikke mange penger, og de stilte ikke store krav til organisering eller planlegging-
Her er noen tips som gjør meg glad:

-Ta kystbussen fra Stavanger til Haugesund. Sitt klistret til vinduet når bussen kjører nordover over haugene rundt Randaberg, og nyt synet av hvite sauer mot knallgrønne enger idet veien går videre over Bru og Rennesøy. Nyt synet av Boknfjorden som ligger omkranset av fjellene innover i Vindafjord. Nyt vinden idet ferja legger utpå, og gled deg over muligheten til å se både tårnet på Ullandhaug i Stavanger og Steinsfjellet i Haugesund - samtidig!

- Ta sykkelen fatt, og beveg deg inn på ukjente landeveier hvor bakketoppen foran deg er inngangsporten til en dal full av grønne marker, dypblå vann og nyfødte lam som breker imot deg. La deg glede over muligheten til å suse nedover en skogsbilvei, og stoltheten over å ha kommet opp enda ei steinkledt kneik.

- Besøk et sauefjøs!!!!!! og slå deg ned i bingen med koppelam. Legg deg på alle fire og gled deg over lammene som bruker deg som klatrestativ, lekekamerat, og trygg favn. La sansene fylles av alt som skjer rundt deg. Et sauefjøs om våren er jo som en miniverden i seg selv; med både liv og død, hånd i hånd...

-Kjenn på tristheten over å forlate noen venner, og gleden over å se igjen andre. Le sammen med mennesker du er glad i, gråt med mennesker du er glad i, våg å kjenne både på gleder og på sorg.

Livet pulserer, så gjelder det følge pulsslagene

Og hvis du lurte; jepps, det har omtrent gått inflasjon i mine uttrykk :"Åh så vakkert det er her!!!!!" :)

Ingen kommentarer: