mandag 5. juli 2010

Relasjoner II

Etter forrige innlegg er dette innlegget helt på sin plass, om det er et svar på det forrige er uvisst, men det er i alle fall solsiden av temaet.

Igår var jeg i Trondheim for å feire en av mine venninner fra året på Gå Ut Senteret, Katrine, og hennes kjære Per Kristian på deres bryllupsdag.


Det ble et utrolig flott bryllup, fra ende til annen. Jeg tror aldri jeg har vært i et bryllup med sååå store differanser, og i det legger jeg at stemningen var feststemt, ledig og lett, med både latter og trampeklapp lett tilgjengelig ( også i kirken, fantastisk!!!) og samtidig var det en så dybde, og et enormt Gudsfokus gjennom både taler, sanger og hele dagen generelt.
Det var flott å få være med å feire et par som så enormt tydelig setter Gud i midten av deres forhold og nå ekteskap. Og som gjennom sin væremåte trekker mennesker til seg.





Samtidig var det en god anledning til å treffe igjen noen av de jeg ble kjent med på Gå Ut Senteret for 9 år siden (guri malla så fort tiden går!!!) Åshild, som jeg delte rom med i Mali i 6 mndr er en av de. Selv om livene våre har gått i forskjellige retninger siden "GUS", så har vi fortsatt kontakt, og det er alltid godt å møtes, om enn det blir sjeldent.



Rita, min kjære gode, tøffe Rita, som i august setter nesa mot afrika og to år som lærer i Kenya og Tanzania. Ærlig, sprudlende, og full av energi- du kommer til å bli savnet i Bergen kjære venn!!!!


Jentene koser seg!!!
Anna Marie, meg, Torunn, Rita og Ragnhild


Og "GUS-koret" gjenoppstod, med egenkomponert sang til bruden!! Stor suksess

Jeg var et eneste stort smil hele dagen, for som jeg sa til de jeg satt ved siden av; dagen bar så preg av å ha beina godt plantet på jorda, virkelighetsnært, men allikevel med blikket rettet mot himmelen ( og alle de rosa skyene som befinner seg der for nygifte ;)
Takk til Katrine og Per Kristian for en utrolig flott dag, Gud velsigne dere!

1 kommentar:

Berit og Irene sa...

Malta-smykket passa kjempgodt til kjolen! :)

- Irene