tirsdag 1. mars 2011

Om kjoler, hår og valg

Neida neida, jeg har ingen planer om å begynne å skrive om moter og sminke slik at jeg kan bli norges mest besøkte blogg og slikt altså ;)

"Lenge leve barnligheten!" er et av mine motto!
Det innebærer at jeg noen ganger setter på god musikk, tar på meg kjole og danser foran speilet ( vel og merke med persiennene nede :) "Selvtillitsboost" tror jeg at jeg trygt kan kalle det. Livets gleder blir liksom enda større med en brusende kjole, håret i en sky rundt hodet, og god musikk på anlegget.
Når jeg trenger en slik boost er soulartisten India Arie et sikkert valg på anlegget, bare les denne teksten:

"I Choose"

Because you never know where life is gonna take you
and you can't change where you've been.
But today, I have the opportunity to choose.

Here am I now looking at 30 and I got so much to say.
I gotta get this off of my chest, I gotta let it go today.
I was always too concerned about what everybody would think.
But I can't live for everybody, I gotta live my life for me.
I pitched a fork in the road of my life and ain't nothing gonna happen unless I decide.

And I choose to be the best that I can be.
I choose to be authentic in everything I do.
My past don't dictate who I am. I choose.

I done been through some painful things I thought that I would never make it through.
Filled up with shame from the top of my head to the soles of my shoes.
I put myself in so many chaotic circumstances, but by the grace of God I've been given so many second chances.
But today I decided to let it all go. I'm dropping these bags, I'm making room for my joy.

I used to have guilt about why things happen they way they did cuz life is gone do what it do.
And everyday, I have the opportunity to choose.

From this day forward I'm going to be exactly who I am.
I don't need to change the way that I live just to get a man. (NO!)
I even had a talk with my mama and I told her today I'm grown,
"from this day forward, every decision I make will be my own."


And I choose to be the best that I can be.

Ikke vet jeg med deg, kanskje er fremtiden tindrende klar, og fortiden er oppgjort og lagt bak deg for alltid. Ingen vonde minner eller skamfulle ting du tenker på lengre. Ingen bekymringer for veien videre, eller frustrasjon fordi du ikke makter å leve opp til egne og andres forventninger. Om du hadde vært av den typen ville jeg sagt du ikke har kontakt med deg selv - eller jeg ville beslaglagt deg for å få oppskriften!!!! :)

Uansett; fortiden er det svært lite vi kan gjøre noe med, og fremtiden kan vi planlegge som vi vil, men vi vet igrunnen fint lite om den.. Men, idag kan jeg gå inn for å være den beste JEG kan være. For tro det eller ei ( jeg tror det jommen meg ikke alltid selv) så tror jeg verden trenger meg. Akkurat som den trenger DEG :)
Ha en fin uke!



Vakker kvinne - modig mann :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gjør tydeligvis akkurat det samme for å få opp selvtilliten ;-) Fra spøk til Halvor; alltid kjekt å lese reflekterte innlegg i denne vrimmelen av meningsløse rosa-blogger... H-Con

Ingvill Humlebrekke sa...

Visste ikke at du jevnlig besøkte rosablogger Håkon?? ;)

H-Con sa...

Det skjer fint lite her oppe...;-)