lørdag 1. september 2007

Language confusion, part one

Well, I'm doing this in english, partly because I'm in england for the moment (wich means that typing norwegian letters is impossible) and partly because my darling cusin, Gitte, and her husband, Guy also will be able to read and follow me now.

After two days in this lovely village just north of London, I'm getting ready to go to Marocco and Mali tomorrow afternoon. It's been fantastic being back in England, as I thoroughly enjoy both the sceenery and the people ( read Gitte and Guy) Having lunch at a local pub, going for a walk in landscapes clipped from "Postman Pat", eating fish n chips, and being invited into the magic world of Dr.Who, well, what a start on my journey, thanks alot Gitte and Guy!

Ok, litt norsk maa ogsaa til. Min spraakforvirring har naad forste delmaal paa veien til aa bli komplett. Etter en sommer med fransk i mitt hode, var det som om tunga slo kroll paa seg naar engelsk igjen skulle praktiseres. Jeg torr ikke tenke paa hvordan det vil bli naar fransk skal blandes med bambara, malinkee og kroppsspraak i en herlig stuing. Jepp jepp, jeg kan nok finne paa aa si dummere ting enn at "Vi kristne tror Jesus er guds datter" - som jeg presterte aa overbevise en taxi sjaafor om forrige gang:)
Vel, mitt motto angaende spraaklige misforstaaelser maa bli: Smil til verden, og om verden ler tilbake av deg skal du bare vaere takknemlig for at du har spredt litt glede:)

Vel, reisefeberen har ikke tatt meg enda, kanskje fordi jeg alt er paa reise?? men tanken paa at jeg imorgen atter en gang skal plante beina paa afrikansk jord gjor meg hoppende lykkelig.

og til alle dere som hutrer og fryser og er misfornoyde med at hosten har satt inn: NYT det!! Hosten er flott, og litt frisk luft har aldri skadet noen:)

Oppdatering skjer saa snart jeg finner en maskin som er oppkoblet denne fantastiske verds veven!
A bientot!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Ingvilljenta! Åh... Du er så heldig som skal ut i den store verden:) Takk for sist forresten! Var helt konge å se deg igjen!!!!!!!! Jeg og Ole reiser faktisk en uke til Tyrkia fra i dag. Så da får vi vinke til hverandre... eh... Du må ha KJEMPEgod tur videre! Skal tenke på dere og be for dere! Utrolig glad i deg, snuppa! Kos dere max! stor klem fra Anne:)