onsdag 21. november 2007

I'm a survivor!!!!

Saa er det altsaa offisielt; jeg har syklet ned verdens farligste vei, og er like hel (vel, om du hadde spurt baken min tror jeg ikke den hadde vaert helt enig...)
Jeg, Heidi, Julie, Irene og Stig reiste fra La Paz idag morges med sykkelkompaniet GRAVITY( hvis du noen gang faar sjansen til aa sykle denne veien, saa sykle med de!!!:) oppp paa 4780 moh. Der ble vi introdusert til vaare KONA sykler ( siden vi hadde "Norwegian leathery arsers" hadde vi kun halvdempede sykler, men det gikk fint, bortsett fra at vi maatte staa stort sett hele veien, altsaa 7 mil, 5 mil paa grusvei...) Og saa bar det avgaarde godt innpakket baade i klaer og taake.
Ei jente krasjet med en lastebil, men ellers klarte hele gjengen seg uten en eneste velt. Og det til tross for at veien var baade smal, vaat, grusete, og ja, la meg ikke glemme; vi syklet paa ytterkanten, med 600meters stup rett ned. Om aa gjore aa holde oynene paa veien, og legge vekta riktig i svingene da.
Men med en gaeren new zealander med fatalistisk humor som guide, kom vi oss vel ned i jungelen, 3000 meter og 8 mil lengre ned. Der ventet en dusj, en ol og mat i et "barnehjem for apekatter, slanger og fugler" for vi reiste tilbake til La Paz. For forelopige bilder, sjekk ut www.gravitybolivia.com, mine egne faar dere vente i spenning paa aa se. (Ikke noe for de med daarlige nerver;)

Det har vaert en helt syyyyyyk dag, med utrolige opplevelser, og det var ikke fritt for at jeg sang og jublet der jeg syklet nedover, staende, og godt lent over styret, mens jeg febrilsk provde aa unngaa aa ende utenfor veien. Faktisk var det ganske mange kors ned igjennom, til minne om de mange som har mistet livet her....
Men jeg overlevde, og adrenalinet legger seg nok ikke paa en liten stund enda.
Rallarveien neste:)

Saa til dere som var bekymret for meg, jeg har det flott, men om jeg kommer meg ut av senga imorgen det er enn helt annen sak.... :)

Imorgen setter vi kursen for Titicacasjoen, og byen Copacabana ( maa ikke forveksles med den brasilianske stranden ved samme navn)
Skal bli godt aa komme videre, men det har vaert helt topp aa vaere i La Paz, og jeg ser ikke bort ifra at jeg kommer tilbake hit engang.

To be continued when ever Trigger Happy finds another PC with internett :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi er glade og takknemlige for at du er vel nede igjen! Men vi skjønner godt at det må ha vært en fantastisk opplevelse ! Vi fikk med oss bildene på adressene du oppgav -gav et svært talende inntrykk.
Imidlertid,Rallarvegen er heller ikke å forakte.
God tur videre og Gud velsigne dere ! Mamma og pappa

sindre sa...

noen er litt misunnelig for alt du får være med på.. på den gode måten. Jeg har vært i La Paz, du har vært i Mali. Billettene ble bestilt i dag :) Nyt turen videre, og husk for all del å ta back-up av bildene på et vis; brenn plater eller lignende. Heia Aa!