mandag 19. november 2007

Regndans og damewrestling

Til dere som savner bilder her maa jeg bare si at jeg har ikke funnet en data som takler alle bildene enda, men det kommer, forhaapentligvis

Dagene er saa fulle av inntrykk at jeg omtrent ikke rekker aa skrive dagbok, men noen highlights fra siste dagers hendelser maa jo til her paa bloggen i alle fall:)
Igaar var en fantastisk dag, paa saa mange maater. Vi reiste laaaangt inn paa hoyfjellssletta Altiplano om morgenen, for aa besoke en lokal indianergruppering, og en arkeologisk utgravning av en preinka kultur. Det ble en UTROLIG opplevelse. Det er virkelig ikke hver dag man danser regndans sammen med lokale aymarraindianere paa over 4000 meters hoyde! De var et utrolig vennlig folk, som tok oss imot med aapne armer og mer enn gjerne delte, baade av sin historie og maten sin, med oss. Aa staa ansikt til ansikt med festkledde indianere under den knallblaa himmelen, med de mektige toppene i Andes som bakgrunn maa jo bare vaere en hver fotografs drom, og jeg fikk etterhvert tilnavnet "Happy Trigger":)
11 timer og 600 bilder senere var vi tilbake i La Paz, akkurat i tide til aa ta noen flotte solnedgangsbilder av denne millionbyen omkranset av 6000 meters topper.

Kontrastene var store da vi idag gikk fra aa gaa i singlet nede i byen, til aa tusle rundt i genser, jakke, skjerf og lue paa markedet paa El Alto. Dagens kanskje sproeste opplevelse var nok fribryting ekte boliviansk stil; med Cholitas. Disse damene gaar altsaa kledd i noen syyke pliseskjort, og bowlerhatt paa hodet, og er ikke akkurat de du forestiller deg i samme yrke som Hulk Hogan. Men her entrer de altsaa ringen, og sloss mot maskerte kjemper, dommere og publikum. Ganske saa lattermildt igrunnen!

Naa er medisingjengen her endelig fulltallig. Det er godt aa vaere sammen, vi koser oss, ler, og opplever masse. Imorgen blir kanskje en litt avslappende dag, for vi skal sykle "The Worlds most dangerous road" paa tirsdag.

Jeg er utrolig takknelig for at jeg er frisk, og at jeg har muligheten til aa vaere her, og oppleve alt dette sammen med gode venner. Jepp,livet er slett ikke dumt :)

2 kommentarer:

Jackson sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anne sa...

Fantastisk Ingvill! Mitt hjerte gleder seg med deg:) Låvju, honney! STOR klem Anne!