mandag 28. juli 2008

Blikkfang

Jeg tror jeg trenger omvendelse....
Oi, har Ingvill ligget altfor lenge ute i Nordåsvannet, og fått solstikk, eller hva skjer??
Neida, selv om mine møter med det våte element de siste dagene har vært av et slikt kaliber at jeg omtrent måtte sendes gjennom ei rulle for å rette ut alle krøllene igjen, så er det nok ikke solstikk som ligger til grunn for mitt kontroversielle utsagn :)
Jeg tror jeg må lage en karikatur av meg selv og alle de innfallene jeg får noen ganger, men i alle fall, igjen datt det en tanke ned i mitt hode ( du ser det for deg, ikke sant?)
Hvor ofte irriterer jeg meg ikke over det som ikke gjøres,i stedet for å glede meg over det som blir gjort??
Det er sikkert ingen andre der ute i syber verden som opplever slike ting (neeeida...) men da får dere et innblikk i mitt liv da:)
Nå er ikke jeg gift, men det går da an å ha relasjoner med andre mennesker allikevel, og dette er som aller oftest veldig koselig, veldig givende, men noen ganger også svært så irriterende. For hvorfor kan ikke han eller hun bare gjøre det jeg ba vedkommende om - med en gang!??!! Jeg henger meg så opp i dette at jeg ikke ser alt det vedkommende faktisk har gjort!
Og det gjelder ikke bare i mitt forhold til andre, men også til meg selv; jeg fokuserer så ofte på alt det jeg ikke får til, alt det jeg ikke har gjort, ikke kan, ikke klarer, ikke takler. Istedenfor å fokusere på alt det jeg klarer, alt jeg kan brukes til, alt jeg mestrer, og er flink til!
Og jommen dukket ikke tanken på Gud opp i denne tankerekken til sist også. For hvis jeg ser slik på andre og meg selv, kanskje ser jeg slik på Gud også??? Tenk om jeg går glipp av mange bønnesvar, bare fordi jeg fokuserer på alt det Gud tilsynelatende ikke gjør, isteden for å se på alt det han gjør hver dag??!! Hmm, kanskje ville det styrket troen min å klare å se de små detaljene, hvor Gud virkelig er tilstede?? jeg lurer........
Ja, jeg ønsker å omvende meg; til å fokusere på alt det flotte som skjer, og alt jeg får til, alt Gud gjør, istedenfor å synke hen i mine destruktive tanker om alt jeg ikke er, og burde være.... Noen som vil være med??

Nyt kvelden - den er lys!

Ingen kommentarer: