tirsdag 7. juli 2009

Vidunderet er ankommet!


Jeg har innledet et forhold... til en sykkel :)
Etter å ha snakket både høyt og lenge om at det var på tide å skaffe seg ny sykkel, har jeg endelig kjøpt en. Da min kjære Marvil mer eller mindre takket for seg i vår sa jeg farvel til 8 år på en solid sykkel, faktisk så solid at jeg er sikker på at ramma kommer til å bestå til evig tid. Problemet var at det gjorde ikke felgene, eller noen andre deler på den sykkelen for så vidt, og dermed var det på tide å innse fakta at Marvil burde pensjoneres, og erstattes med en yppigere, lettere model.

Som sagt, så gjort, og med god og kyndig veiledning fra min bror falt valget på Diamant Black Star, som i skogen idag viste seg å være en smidig, stødig, og ikke minst leken sykkel. Jeg frydet meg, og det faktum at sykkelen min nå ikke veier 16 kilo, men 9 kilo gjorde sitt til at snittfarten på turen steg betraktelig. jeg kunne ikke holde meg fra å juble av fryd der jeg tråkket på gjennom skogen, hoppet over røtter og steiner, og kjente at jeg turde å gutse mer enn jeg noensinne har gjort.

Så -jeg gleder meg til flere turer med den nyankomne, det er nå helt sikkert.

Noe guttete kanskje, å skrive om en sykkel, og ikke om strikkeoppskrifter her, men men, sykkelen er lilla da, håper det er feminint nok ;)

1 kommentar:

Hilde Marie sa...

Det va på tide;) Kos deg masse med den nye sykkelen din. Glede meg te å se vidunderet te høsten. Håpe alt står bra te.