fredag 27. november 2009

Forandringens tid



På mange områder av livet skjer det forandringer for tiden, både på godt og vondt. Ikke alltid like gøy at livet er dynamisk, men samtidig er det jo nødvendig for fremdriften i livet. I ettermiddag møtte jeg to mennesker som begge fortalte om hverdager laaangt fra min virkelighet, men med et innhold jeg tenkte "Ja, sånne ting har jeg lyst til å holde på med også!!!" Om det er en ting jeg har fått lov til å oppleve i løpet av ukene her i Haugesund, så er det å bli kjent med helt nye mennesker, høre nye livshistorier, nye syn på ting, få nye impulser, ideer. Rett og slett forandres. Det er spennende, og jeg kommer alltid ut av disse møtene litt forandret. Det å se sitt eget liv i lys av andre mennesker tror jeg er livsnødvendig. "Det er i møte med andre mennesker vi selv blir mennesker" vel, jeg tror det ligger mye i det :)

Og så er dette tiden for å gjøre andre ting enn de vante. Som ikveld; jeg skal på musikaløving! Jepps, lenge siden jeg har spilt musikal nå, men neste uke skal jeg altså spille gammel skummel (eller er hun egentlig skummel?) dame i pionerkirkens Julemusikal. Så nå går det i replikkøving her. Jeg setter utrolig stor pris på å få lov til å bruke andre sider av meg selv enn de som foreløpig får plass i min rolle som medisinstudent - og jeg griper de sjansene som byr seg :)

Ha en riktig god helg dere!

Ingen kommentarer: