fredag 11. desember 2009

En utfordring

Min kjære svigerinne Aud Johanne gav meg en utfordring via bloggen hennes:
Gå inn i bildemappe nr 7
Velg ut bilde nr 7
Skriv et lite innlegg om bildet




Så, bildet mitt ble et tatt sensommeren 2007. Min kjære bror skuer utover tomta hvor mamma og pappas nye hus skal bygges. Tror nok den sommeren, hvor det ble bestemt at mamma og pappa skulle flytte ut av huset hvor vi tre søsknene mer eller mindre hadde vokst opp, var litt spesiell for oss alle. Men november 2008 flyttet de altså inn i et utrolig koselig og tilrettelagt hus, med skogen rett bak, og nydelig utsikt over Lifjell fra stue-og kjøkkenvinduene :)
Og nå er vi altså snart klare for å feire jul nr.2 i huset. Dvs Eirik skal for første gang ikke feire jul med oss, da han som gift mann skal være med sin svigerfamilie denne jula. Jeg tror nok at det er virkelig en av de faktorene som forteller meg at livet er i endring; når mine småsøsken er opptatt med egne familier og jobber, slik at de ikke kan feire jul hjemme...
Vel vel jeg skal nå være hjemme hele jula, godt hjulpet av mine farmakologibøker :)

Sånn Aud Johanne, da fikk jeg det til allikevel da:)

4 kommentarer:

Åshild:D sa...

Jeg kommer hjem da, å jeg skal feire med bare min familie i år:D Gleder meg litt til det oxo må jeg si. Jeg og Espen snakket om det, at nå har vi feiret sammen hvert år, så i år skal det faktisk bli litt koselig å feire hver for oss, med hver vår familie=) "Jula på Notodden er BEST"

Ingvill Humlebrekke sa...

Ja det er nå godt du kommer hjem :) om enn ikke det blir marsipanlaging og mariah carey i år så skal vi nok få en fin jul allikevel :)

Anonym sa...

Velkommen hjem, begge to !
Skal nok bli jul i huset, både uten broder'n (men dem kommer jo i romjula), og selv om adressa vår nå er annerledes enn i deres oppvekst !
Klem fra mamma

Auuud sa...

Koslig! Såg ikke dette før nå jeg... Takk for fine dager på Notodden i romjula :) Og koslig at du fikk til utfordringen min, Ingvill! Go`klem