torsdag 14. oktober 2010

The end



Min siste dag på Mulago er over, jeg har fått beviset på min innsats ( om Norske arbeidsgivere hadde gitt meg en så fyldig attest tror jeg mitt eget ego ville blitt uholdbart :) Vi har spist middag med vår kjære koordinator her nede, og skuldrene senkes, sekken klargjøres, og etter en siste runde i Kampala i morgen og pakking på lørdag setter vi kursen mot Zanzibar på søndag.
Det føles godt, veldig godt, og samtidig litt vemodig å si farvel til de menneskene vi har fått bli i alle fall litt kjent med her nede...
Men så skal det bli så usigelig godt å komme hjem til livet hjemme, til venner, familie og kjæreste - og til hverdagen..
Til et rent kjøkken, til en varm dusj, til alle de tingene vi tar for gitt, som f.eks at det er uproblematisk å gå på do etter kl ti fordi det er vann døgnet rundt, eller at taket ikke plutselig begynner å slippe alt lagret vann i hode på deg....

Men først, en debrifingsuke på Zanzibar.....
---------------------------------------------------------------------------------------------
My last day at Mulago is over, I´ve received the signed form, the proof that I´ve actually done something here ( If employers in Norway had given me soo good references, I´m afraid my ego would have grown to the unbearable :) We´ve had dinner with our dear coordinator, and now the shoulders drops, my rucksack is getting ready, and after a final round in Kampala tomorrow, and packing on saturday, Zanzibar is the goal on sunday.
It feels good, soooo good, and still its a bit sad to say goodbye to those people we´ve got to know at least a bit...
But I so long to come home to my life at home, to friends, family, and my boyfriend - and to my everydaylife..
To a clean kitchen, to a hot shower, to all those things we take for granted, like going to the toilet in the middle of the night is no huzzle because there´s still water, or that the roof doesn´t all the sudden drops litres of water onto your bed..

But first... debriefing on Zanzibar...



Lunsj! God, men tror jeg må på sukkeravvenning når jeg kommer hjem...
-------------------------------------------------------------------------------
Lunch! Good, but I´ll need sugar detoxification when I get home...



Stolte nesten-leger! Vel vitende om at vi faktisk reddet liv her nede...
--------------------------------------------------------------------------------
Proud doctors-to-be! Knowing that we actually did save lives down here!




Kjøkkenet... kommer jeg ikke til å savne i det hele tatt... Rart vi ikke ble mer syke, eller at kjøleskapet vandret ut av seg selv..
----------------------------------------------------------------------------------------------
The kitchen... will not be missed at all!Strange we weren´t more sick.. or that the fridge walked out by itself...



Trykket i dusjen er lik null, men ikke noe problem når hele taket fungerer som dusj....
------------------------------------------------------------------------------------
No pressure in the shower, but thats no problem when the whole ceiling works as a shower...

1 kommentar:

Marit sa...

Stolt av dej nesten legen min!! Kan ej få dej som fastlege??? ;) Haha, hadde kanskje blitt litt sære legebesøk ?;)
Åhh, kjenne at Afrika hjerte mitt banka litt ekstra, til tross for lugubre kjøkken..
Hels Zanzibar!! :)