torsdag 4. mars 2010

Sjelebalsam

Tidenes vestlandsvinter må benyttes og utnyttes, og ikke minst, nyyyytes :)
Jeg var i Hardanger forrige helg og fikk meg en fantastisk tur i majestetisk natur mellom dypblå fjord og lysblå himmel, og idag hadde jeg tidenes mest vellykkede skulking!



Dvs jeg lot psykiatri være psykiatri og reiste til kvamskogen sammen med min med-medarbeider i navigatørene, Siren. Vi tilbragte noen timer i gnistrende vær i et av de fineste områdene jeg vet om; Steinkvanndalen. Føret var "knirkende" (altså perfekt!!) himmelen var høy og sola både varmet og brunet (jepps, fregnene spratt frem, og bleke, hårete vinterlegger fikk årets første møte med sol!) Med perfekt smurte ski ( altså ingen smørere å klage på ;) og mye godt i sekken ble det en perfekt dag, med frydefulle hyl idet den vakre dalen utfoldet seg foran oss, og store glis idet horisontalen ble inntatt i ei snøfonn.
Jepps, definitivt godt begrunnet skulking :) Må gjentas!


Ingen kommentarer: