onsdag 27. juni 2007

Lykkelig skillsmisse





En epoke i mitt liv er over ( vel, definitivt er det ikke før sensuren faller..) Etter to år på Preklinisk ved medisinsk fakultet i Bergen er jeg klar for å gå inn i klinikken. Vel, klar og klar, jeg føler vel at mye av kunnskapen jeg har tillegnet meg i løpet av de siste to årene fortsatt henger i løse luften, og jeg trenger tid på å fordøye det, og bruke det. En god kamerat sa en gang at dersom du ikke bruker kunnskapen, da er det ikke kunnskap - jepp, jeg kan skrive under på den.
Men i alle fall, etter en eksamensperiode som mer eller mindre tok til i februar, så er vi endelig sluppet løs fra lesesalen, og fri til å nyte sommeren ( på jobb..)
Fredag var det storstilt feiring med ball på et hotell i byen, og medisinstudenter i sine fineste antrekk stimlet sammen og feiret med middag, taler, bildetakning, og dansing til ut i de sene nattetimer.
Litt rart å si hadet til folk for 7 måneder, men allikevel var det en gjeng glade, forventingsfulle, og ikke så rent lite stolte medisinstudenter som takket for seg og blundet utpå morgenkvisten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er kanskje litt sent å gratulere med ferie, men i dag var jeg så heldig å komme inn på internett og samtidig hoppe inn på bloggen din. Kjempe kjekt å lese og gratulerer så masse med ferie. Vi må treffes snart. Hva gjør du på tirsdag?

sindre sa...

Fagre kvinner med kloke hoder. Vær nøgd med en heorisk innsats så langt. Man må ikke glemme å verdsette det tilbakelagte selv om ikke alt er gjennomført.