torsdag 1. november 2007

Sivilstatus: Giftet bort

..og jeg som lovet mormor at neida, det var ingen fare for at jeg skulle komme hjem med en malier... Så endte det faktisk med at jeg ble giftet bort. Men før jeg endrer statusen min på facebookprofilen må jeg vel gjerne utdype litt mer...
På sykestua hvor vi "jobbet" (les; drakk te, konsulterte pasienter, tok blodtrykk, skrev resepter, utførte svangerskapskontroller godt hjulpet av de lokale) jobbet det fast fire lokale, i tillegg til de lokale sykepleierne. 2 fødselshjelpere, en apoteker og en "hjelpepleier" ble våre gode venner, og selv om vi ikke forstod alt de snakket om, ble vi etterhvert gode venner.
For noen uker siden begynte den ene fødselshjelperen å tulle med at jeg og hjelpepleieren måtte vært et fint par, og dermed begynte snøballen å rulle. At Adama var laaaangt eldre enn meg ( sikkert 50 år), allerede var gift og hadde barn, nei, det var ikke noe problem.
Jeg fant ut at selv om det i en slik spøk alltid ligger et visst alvor, var det artigst å spille med, så da vi hadde avskjedsfest på lørdag ble det stor stemning da vi fant ut at "paret" måtte avbildes.
Se på bildet og døm selv, om ikke det er mye glede her så vet ikke jeg :)
..og Adama er jo en flott mann han, men drømmen min var vel ikke akkurat å bli andrekone i en liten landsby i Mali....




- Det lykkelige paret til høyre, og de glade vennene som kramper seg i latter-

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååå, Binta! Plutselig var det masse spennende å lese her! Og ikke minst et vakkert bilde av ei nydelig jente i grand bobo! Så fint å lese om alt du har opplevd! Og enda finere skal det bli å få snakke med deg en gang om alt sammen! Helt utrolig å tenke på at du har vært der igjen.