mandag 19. mai 2008

Nye og gamle vennskap i Egypt

Første uken i mai reiste vi på klassetur til Egypt. Nærmere bestemt det svært så usjarmerende stedet Sharm El Sheik. Men når menneskene man reiser med er så herlige som de jeg er så heldig å få gå i klasse med, da kan stedet i seg selv være så usjarmerende det vil.
Og når mulighetene for bassegliv, strandliv, snorkling, Cairo, og Sinai, lå åpne, vel,da kunne ikke jeg vært lykkeligere :)
Etter å ha hatt en pause i vår var "Trigger Happy" definitivt tilbake, til sovende medstudenters store frustrasjon på nattbussen til Cairo. Men en soloppgang er vel verdt noen klikk fra et Canonapparat. Da forsvinner både sympati og empati hos meg;)
Her følger et lite knippe minner fra en flott tur. Men uansett opplevelser, det jeg satt igjen med som det aller kjekkeste var å ha blitt bedre kjent med mine klassekamerater.
Til dere alle; det er en ære å få gå på kull med dere!


Øyeblikk i Cairos gater


Sfinxen,skuffende liten...


Mine fire beduinmenn, gode kamerater på Sinaifjellet. (til dere som lurte, neida, de er norske hele bunten!)


Morgensol over Sinaikomplekset. Imponerende fjell!

1 kommentar:

Anonym sa...

Listen up, sista! "Reiser er den best måten å utdanne seg selv på." K.J Weber. Kanskje er tiden inne for å legge studieturer inn i enhver studieplan?! Hvilken idè!

Kjære verdensvante, reiselystne studine som kun har ett resterende kontinentet igjen å utforske; god tur inn i årets is-sesong! Miss you, darlin'.