torsdag 26. juni 2008

Siste sommer på Skogen

Det er rart, når jeg var liten hadde jeg en utrolig fantasi; jeg kunne sitte på jordet en vinterkveld, se på stjernene, og virkelig leve meg inn i tanken på at jeg befant meg på et helt annet sted enn Skogen, Notodden, Telemark, Norge. Som oftest befant jeg meg ved et bål mellom tipiene på prærien i USA, eller jeg var i indre deler av Kina for å redde kjempepandaen...
Fortsatt får drømmene mine fritt spillerom når jeg er hjemme på Skogen, men nå er det snart slutt, ikke på drømmene mine, men på å komme hjem til Skogen. (det er området på Notodden jeg sikter til, ikke det generelle begrepet av et sted med mye trær ;)Mamma og pappa bygger nytt hus, og dermed er dette ugjenkallelig den siste sommeren min her, i det som har vært mitt hjem siden 1989. Vemodig? Ja, så klart, men mer enn før innser jeg at det er familiebånd, vennebånd, kjærlighetsbånd generelt, som holder et hjem sammen, ikke veggene huset er bygget av.
Og skogen, og Skogen, den ligger der uansett, klar til å favne mine drømmer, og gi glød til nye fantasier, nye tanker, nye drømmer...

Kanksje ikke så vanskelig å skjønne hvorfor dette er et godt sted å være, når du ser disse bildene fra nærmiljøet hjemme?




1 kommentar:

Anonym sa...

Imponerende bilder!