søndag 27. juni 2010

Skjolden

Kom akkurat hjem fra en uke i fantastiske Skjolden ( innerst i Sognefjorden, for dere som ikke er lokalkjent i vestlandets kriker og kroker) og sitter og fordøyer litt tanker og inntrykk.Jeg har vært på en Disippeluke i regi av Navigatørene, med ca 40 mennesker fra 8 nasjoner. De store tankerekkene kommer senere, men her kommer noen bilder som viser hva uken har inneholdt; fantastisk natur, både dag og natt ( kan du tenke deg noe så flott som å sove under åpen himmel og bysses i søvn av elva, og våkne når solstrålene når ansiktet ditt?) kalde sjøbad i Sognefjorden, fjellturer gjennom kanskje noe av den aller fineste naturen i norge, og ikke minst; nye og gamle vennskap med en mengde flotte mennesker. SMIL og latter har vært en gjenganger for å si det slik,så nå skal stemmen min få sin velfortjente hvile :)



Jeg, Olav og Anders kjørte oppover, og det var ikke fritt for at østlendingen Anders og den utflytta vestlendingen Ingvill måtte gispe litt ekstra etter pusten da Sogn åpenbarte seg i all sin prakt på vei ned fra Vikafjellet. For min del var det også kjærkomment å se over til Balestrand, hvor jeg tilbragte de første fem årene av mitt liv.


Og vi kjører da standsmessig; Sabrina, Olavs vakre 1970 Saab gav turen en ekstra piff, særlig med 70 talls country i kassettspilleren!


Feigumfossen, norges nest høyeste foss ønsket oss velkommen til Lustrafjorden.


Jeg tok meg en alenetur på sykkel i Fortundalen, rett under Sognefjellet. Det finnes kun ett ord: Sjelefred!


Flere generasjoner Navigatør-menn samlet på amerikansk vis foran sankthans bålet i Skjolden. Her gjelder det å bygge hverandre opp :)


Jeg og to flotte latviske jenter nyter været (!!!) og utsikten på fjelltur! Turene gav gode muligheter for dype samtaler ( i alle fall med de av deltakerne som gikk i ca samme tempo som en selv :) og for mye latter og gøy!


Team Norway! Ser kanskje ikke helt samkjørte ut, men tror heller vi ble fanget i et øyeblikk som kjennetegnet uka; latter og gode kommentarer :)


Hele gjengen samlet; og for en gjeng. Jeg håper inderlig jeg kommer tilbake!

Ingen kommentarer: