onsdag 29. april 2009

En nomade krysser sitt spor..

..aldri stol på en håndtverker! Nei, den var stygg, men man kan bli frustrert av mindre når frister ikke overholdes. Særlig når det gjelder ens eget hjem, og det atpåtil er midt i eksamenstiden.
I kveld er jeg tilbake hos Irene, i min 14.natt som nomade. Det er en merkelig vakuum tilværelse, å våkne litt forvirret over hvor i verden befinner jeg meg nå, gå på skolen, være på skolen til kvelden kommer, for så å gå videre til neste sted å bo.
Ingen ønskesituasjon, men når frustrasjonen er utøst, og irritasjon som skjelden får utløp hos meg, er uttømt, da får jeg lov til å se hvor heldig jeg er som har så mange hjem, og samtidig hvor små mine problemer er i den store sammenheng.

Og igjen blir jeg slått av undring over hvordan ting settes i perspekiv.
Joda, jeg er både sliten og frustrert, og det har jeg da rett til å være, tror endog det kan være godt å få utløp for det som lett kan bygge seg opp ellers.
Men så får jeg lov til å løfte blikket litt, og se rundt meg, se andre mennesker som virkelig har problemer ( hva er vel en manglende do i den store sammenhengen. Som noen sa en dag, hadde jeg bodd i Afrika ville jeg vel vært glad om jeg fant et hull... litt generelt da, men allikevel)
Og du verden, så lett jeg har for å bli navlebeskuende!
Hmm, klarer visst ikke helt å formulere tankene mine for tiden, håper dere bærer over med meg, jeg kommer sterkere tilbake.

Anyway, det er snart helg, livet er virkelig herlig, og selv om det er eksamenstid så er det også vår, det er ungdomsår, og det er spennende å leve!

Neste gang jeg skriver håper jeg det blir fra mitt eget soverom!

Hasta luego!

Ingen kommentarer: